• Je bevind je in
  • Nieuws
  • Bericht: Uit de praktijk

Uit de praktijk

TringTring

Verloskundige Daniëlle Wesseling van praktijk Morgenland uit Dronten vertelt elke maand over wat zij meemaakt bij het uitoefenen van haar beroep.

Een verloskundigenpraktijk is altijd bereikbaar, zeven dagen per week, 24 uur per dag. Een vrouw kan bellen met buikpijn en weeën of een collega uit het ziekenhuis wil wat overleggen. De diensttelefoon gaat overal mee naar toe, zelfs mee de badkamer in. Het zal niet de eerste keer zijn dat de gynaecoloog belt terwijl net m’n haar vol shampoo zit. Onder het zeepsop en met één hand probeer ik mijn badjas aan te trekken. Ondertussen sta ik de gynaecoloog te woord.  Al lang blij dat het geen beeldbellen is, hij moest eens weten. Gelukkig werk ik in een team zodat we de bereikbaarheid kunnen afwisselen. We werken in diensten van 24 of 48 uur.

Recent is er een nieuwe verloskundige in het team komen werken. Zij heeft haar eerste dienst erop zitten als ik ’s avonds de diensttelefoon overneem. Later in de nacht schrik ik wakker. Naast mij zie ik dat niet alleen ik wakker ben geschrokken maar ook mijn man rechtop in bed zit.  Op het nachtkastje produceert de diensttelefoon een oorverdovend lawaai. Mijn nieuwe collega wilde er blijkbaar zeker van zijn dat ze ten alle tijden de diensttelefoon zou horen. Nou dat is gelukt! Even later hoor ik aan de andere kant van de lijn een onschuldige vrouwenstem, ‘Hallo, ik denk dat de bevalling begonnen is’, niet wetende wat voor schrik haar telefoontje teweeg heeft gebracht. Mijn man draait zich snel weer om en ik ga op pad. Nadat ik het belvolume toch maar wat zachter heb gezet.

Bron: de Drontenaar
Uitgave: April

 


 

Het laatste nieuws


Uit de praktijk

Verloskundige Danielle Wesseling van praktijk Morgenland uit Dronten vert...

Lees meer

Uit de praktijk

Verloskundige Danielle Wesseling van praktijk Morgenland uit Dronten vert...

Lees meer

Uit de praktijk

Verloskundige Danielle Wesseling van praktijk Morgenland uit Dronten vert...

Lees meer